Vapor Llonch, fàbrica d'oportunitats

93 745 31 61

Vapor Lloch respon

Jornades sobre Tecnologies Sanitàries

Volver atrás Imprimir

La col·laboració entre agents del sector sanitari afavoreix la generació de nous projectes i nous productes i millora de la competitivitat 

Una setantena de persones representants d’empreses, hospitals, centres tecnològics, universitats i agents del sistema de salut català han participat en les Jornades d’Immersió estratègica en Tecnologies Sanitàries els dies 23 i 24 de febrer a Caldes de Malavella. Aquestes sessions estan emmarcades dins l’àrea de dinamització de clústers d’ACC1Ó, l’agència de suport a la competitivitat de l’empresa catalana, i amb la col·laboració dels cinc ajuntaments promotors del Clúster de Tecnologies Mèdiques: Barberà del Vallès, Castellar del Vallès, Sabadell, Santa Perpètua de Mogoda i Terrassa. Així, una de les conclusions més importants de les jornades és el que el treball en clúster millora la competitivitat en el marc de la sanitat. 

També, durant l’esdeveniment es va constatar que el sector de les tecnologies sanitàries obre un extens ventall d’oportunitats a empreses i persones emprenedores. De fet, el departament de salut de la Generalitat de Catalunya introdueix canvis en la forma de gestionar el sistema de salut on cada cop més el pacient-ciutadà té un paper clau i on les noves tecnologies aporten infinitat de millores i solucions. D’aquesta manera, tots els agents del sector sanitari, des de les empreses, centres tecnològics i de recerca, universitats, fins als propis centres mèdics, han de treballar en conjunt per donar resposta a les necessitats i reptes que es plantegin. En aquest sentit, les sessions van comptar amb les intervencions dels clústers d’Alemanya i Àustria. Els representants afirmaven que el treball en clúster potencia un entorn de confiança entre els actors del sector, fomenta la interrelació entre el agents i propicia la generació de nous projectes i nous productes d’alt valor afegit. En últim terme, les jornades van servir per tal que el Clúster de Tecnologies Sanitàries comencés a definir reptes concrets i iniciatives per desenvolupar a curt, mitjà i llarg termini.  

A més, les valoracions de les persones assistents i dels ajuntaments promotors del clúster van ser molt positives i encoratjadores. Amb el suport d’ACC1Ó es continuaran impulsant accions i dinamitzant la iniciativa d’aquest Clúster de Tecnologies Sanitàries. Com a properes passes, s'espera en breu poder fer retorn de les accions plantejades en format de pla d’acció tant als assistents com a empreses i agents que puguin estar interessats en implicar-se. 

Per una altra banda, les jornades d’Immersió Estratègica s’emmarcaven en el conjunt d’accions que des de l’any 2009 han estat promogudes pels cinc municipis que conformen el Pla d’Innovació de la Conca del Ripoll i que juntament amb el clúster d’alimentació representen dos àmbits d’activitats de molt impacte a la zona.  

Precisament, fruit del treball que s’ha dut a terme durant aquests anys d’integració de tots els agents que el conformen, s’ha vist la necessitat d’ampliar el Clúster de Tecnologies Sanitàries a l’àmbit català.  L’Ajuntament de Sabadell, a través de Vapor Llonch i el Parc de Salut, juga un paper clau de lideratge del projecte.

Les últimes novetats de Vapor Llonch al teu correu electrònic.





Accepto les condicions
de privacitat

Volver atrás Imprimir
Ajuntament de sabadell