L’Ajuntament de Sabadell a través del Vapor Llonch rep el suport de 12 empreses i entitats per desenvolupar l’acte de lliurament dels Premis Sabadell Ciutat Emprenedora adreçats a empreses de nova creació, projectes universitaris i d’entitats de recerca. L'Ajuntament ha formalitzat avui els convenis de col·laboració amb les empreses que patrocinaran l’acte. Es tracta d’Art Bo, Brunet Publicitat (Analec), Escorxador de Sabadell, Ferpibasa, Fundació Secretariado Gitano (Acceder), Genescà, Jove Cambra Internacional, Panabad, Rittal Disprel, Viena, Vidrios Algri i la Xarxa OniON. Mitjançant aquest suport es pretén també apropar experiències consolidades als nous projectes empresarials. A més, els Premis compten amb el suport del Consorci per a l’Ocupació i la Promoció Econòmica del Vallès Occidental, la Diputació de Barcelona i el Servei d’Ocupació i Departament de Treball de la Generalitat de Catalunya per impulsar la cultura emprenedora local i distingir de manera especial aquelles iniciatives que permeten enriquir la competitivitat de l’economia local.
Els guanyadors de la tercera edició dels Premis Sabadell Ciutat Emprenedora es donaran a conèixer el proper dilluns 19 d’abril a partir de les set de la tarda al Teatre Principal (c. de Sant Pau, 6, Sabadell). En aquesta tercera edició el nombre de guardons és de cinc i s’han presentat 24 empreses, 2 projectes universitaris i 4 projectes de recerca, categoria que s’estrena enguany. En concret, les empreses opten al premi a la millor iniciativa empresarial dotat amb 6.000 euros, el reconeixement a la millor iniciativa innovadora valorat en 3.000 euros i el guardó a la millor iniciativa de dones emprenedores dotat amb 3.000 euros.
D’altra banda, poden aconseguir el premi al millor projecte empresarial universitari tots aquells alumnes de qualsevol de les universitats presents a Sabadell. El propòsit d’aquest guardó, dotat amb 3.000 euros, és estimular el desenvolupament d’iniciatives empresarials a l’àmbit universitari i fomentar la transferència de coneixement al teixit productiu local. Amb aquest mateix objectiu i amb la voluntat d’apropar els centres i unitats de recerca a les empreses s’estrena enguany la categoria del Premi al Millor Projecte Empresarial de Recerca valorat en 3.000€. Optem a aquest darrer guardó els projectes empresarials d’entitats de recerca associades a les universitats presents a Sabadell.
El Jurat ha estat integrat per representants de l’Ajuntament, representants de Banc Sabadell, Caixa Sabadell, Cambra de Comerç de Sabadell, Jove Cambra Internacional Sabadell (JCI), Consell Intersectorial de Sabadell i Comarca (CIESC), PIMEC, els sindicats CCOO, UGT i USOC i la Universitat Autònoma de Barcelona (UAB) i Escola Superior de Disseny de la Universitat Ramon Llull (ESDI). El Jurat ha estat assistit per una Comissió Tècnica de Treball que ha analitzat les candidatures i ha emès els informes tècnics pertinents que han estat lliurats al Jurat per a la seva valoració.