Més de 80 noves empreses locals inicien la seva activitat durant el primer semestre de l’any amb el suport Vapor Llonch
Cada vegada més persones emprenedores, autònomes i empresaris confien en el servei de creació i consolidació d’empreses del Vapor Llonch. Les xifres d’aquests primers sis mesos de l’any demostren que moltes persones escullen aquest servei de l’Ajuntament de Sabadell per assessorar-se i tramitar tot el necessari per materialitzar la seva idea de negoci o consolidar el seu projecte empresarial. Durant el primer semestre de l’any, s’han atès a 526 persones en sessions informatives, que supera en 85 les atencions respecte al mateix període de l’any anterior.
Part d’aquests assessoraments han donat com a fruit la posada en marxa d’un negoci. Durant el primer semestre de l’any s’han assolit 82 empreses, una xifra que tot i no arribar a les dades record de l’any passat (92) supera amb escreix els resultats d’anys anteriors. Per exemple, durant el primer semetre de 2009 només es van crear 24 amb el suport del Vapor Llonch.
Darrera de la xifra assolida enguany hi ha un percentatge molt important d’empreses individuals creades. Aquest fet podia indicar com moltes persones decideixen optar per la creació d’un negoci com a fórmula per accedir al mercat de treball. En concret, de les 82 empreses, 60 són de persones empresàries individuals i les 22 restants pertanyen a d’altres formes jurídiques, especialment societats limitades i civils.
Pel que fa al sector d’activitat d’aquests nous negocis destaquen aquells dedicats al comerç. En total, 28 s’inclouen en aquest sector. Però per activitat també destaquen les empreses dirigides al serveis a les persones (25) i a les empreses (17). 6 en l’hostaleria, 5 en construcció i 1 s’inclou en la indústria.
Pel que fa al perfil dels emprenedors que han constituït la seva empresa amb el suport de l’Ajuntament de Sabadell s’observa un relatiu equilibri entre dones i homes. Un total de 43 empreses han estat creades perdones i les 39 restants per dones.
Oficina d’Atenció a l’Empresa i l’Autònom
Per impulsar la creació i consolidació d’empreses, també cal afegir el suport que significa l’espai del Viver d’Empreses a la ciutat o la posada en marxa del pla de dinamització de polígons. A banda d’aquestes activitat està en marxa l’Oficina d’Atenció a l’Empresa i l’Autònom. El nombre d’atencions dispensades des de l’Oficina han estat 89 durant el primer semestre de 2011. Les tres principals consultes s’han fet per temes relacionats amb la tramitació de la bonificació de taxa de llicència d’activitat, sobre consolidació empresarial i reorientació del negoci.
Aquelles consultes fetes a l’oficina a través del projecte de dinamització de les zones d’activitat econòmica han tractat bàsicament sobre la participació en el Pla d’innovació, en concret, en algun dels clústers detectats al territori, sobre els serveis d’Intermediació laboral del Vapor Llonch i formació per a treballadors/es.
Activitats de Formació Empresarial.
A més d’aquests serveis, periòdicament es desenvolupen accions de formació empresarial que pretenen proporcionar coneixements adients per a la creació i la consolidació d'una empresa. Durant el primer semestre de 2011 s’han duplicat ekl nomber d’accions formatives respecte l’any anterior que han comptat amb un total de 354 participants.
L’Ajuntament de Sabadell, a través del Vapor Llonch, iniciarà durant la tardor una nova oferta formativa empresarial adreçada a millorar les competències de persones emprenedores, autònomes i responsables de micro i petites empreses.